Mezinárodní den žen

Jedna žena, druhá žena…
Žádná není ušetřena
toho, že dneska slaví.
Tak ať vás to, holky, baví
:-)

Věnujte ženě, které si vážíte, jako dárek parfém! Mezinárodní den žen je jistě jedna z dobrých možností pro uznání její role ve vašem životě.

Kdy je MDŽ a jaký má původ?

Mezinárodní den žen (MDŽ) připadá každoročně na 8. března. Je mezinárodně respektovaným svátkem, který zavedla Organizace spojených národů pro připomínku stávky newyorských švadlen z roku 1908. Ženy tehdy usilovaly o kratší pracovní dobu, lepší platy, hlasovací právo a konec dětské práce. První oficiální svátek žen se slavil 28. února 1909, datum 8. března se ustálilo až po první světové válce a MDŽ jako takový v roce 1975.

Mezinárodní den žen

Na počátku 20. století patřilo mezi hlavní cíle svátku vybojování volebního práva žen, o které se nejvíce zasloužily Britky spolu s Američankami. V současnosti MDŽ vyzdvihuje solidaritu žen v oblasti rovných šancí, spravedlnosti, míru a rozvoje. Oslavuje se ženskost a emancipace, která bohužel leckde na světě není samozřejmostí ani v 21. století.

Nejkrásnější dárky pro ženy

Parfémovaná voda 100 ml tester
738
(7 380,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 85 ml
555
(6 529,41  Kč / 1 l)
Toaletní voda 150 ml
828
(5 520,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
989
(9 890,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 85 ml tester
485
(5 705,88  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 90 ml
1 238
(13 755,56  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
798
(7 980,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
1 113
(11 130,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
599
(5 990,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
1 345
(13 450,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
1 039
(10 390,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
1 015
(10 150,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
567
(5 670,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 45 ml
359
(7 977,78  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
1 099
(10 990,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 40 ml
329
(8 225,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
299
(2 990,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 75 ml
998
(13 306,67  Kč / 1 l)
Sleva 5 %  5 %
Toaletní voda 75 ml
459
(6 120,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 50 ml
1 332
(26 640,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 90 ml
1 492
(16 577,78  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 50 ml
279
(5 580,00  Kč / 1 l)
Sleva 10 %  10 %
Parfémovaná voda 125 ml
439
(3 512,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 75 ml
480
(6 400,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 50 ml
923
(18 460,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 50 ml
782
(15 640,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml tester
1 088
(10 880,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
1 029
(10 290,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
901
(9 010,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 160 ml
1 374
(8 587,50  Kč / 1 l)
Sleva 18 %  18 %
Parfémovaná voda 100 ml
329
(3 290,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
479
(4 790,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 90 ml
758
(8 422,22  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 30 ml
399
(13 300,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
682
(6 820,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
861
(8 610,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml
462
(4 620,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 100 ml tester
593
(5 930,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 30 ml
325
(10 833,33  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 75 ml
853
(11 373,33  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
2 419
(24 190,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 50 ml
814
(16 280,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
2 375
(23 750,00  Kč / 1 l)
Toaletní voda 75 ml
778
(10 373,33  Kč / 1 l)
Toaletní voda 90 ml
892
(9 911,11  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 100 ml
1 858
(18 580,00  Kč / 1 l)
Parfémovaná voda 90 ml
2 454
(27 266,67  Kč / 1 l)

Jaké podoby má MDŽ ve světě

MDŽ má tradice zejména v Evropě, USA či Asii. Velkolepou podobu svátek získal v Rusku. Tamní ženy dostávají od mužů kromě květin či parfémů také luxusní domácí potřeby, klenoty nebo erotické hračky. Školáci pořádají party pro své spolužačky a nákupní posedlost dostihuje amerického Valentýna.

Italky přijímají 8. března od mužů žlutou květinu mimózu a od státu třeba bezplatný vstup do muzeí a památek. MDŽ si oblíbily rovněž Turkyně. Absolvují různé společenské akce, i v restauracích, kde jsou 8. března vyhlášené „pařby“ bez přítomnosti mužů.

Takřka původní podobu má MDŽ v Argentině, kde se něžné pohlaví vydává do ulic a bojuje za svá práva. A nutno dodat, že úspěšně – například roku 2020 země legalizovala potraty. V Číně je MDŽ už od roku 1949 státním svátkem spojeným s půldenním volnem pro zaměstnankyně. O den dříve, 7. března, se zde navíc slaví Den dívek.

Mezinárodní den žen v České republice

V České republice je 8. březen od roku 2004 významným dnem. Někteří lidé si od MDŽ kvůli socialistické minulosti a tehdejšímu pokrytectví udržují odstup. Slavili ho totiž spíše funkcionáři než samotné ženy. Doplatily na to i nebohé rudé karafiáty, které ženy (soudružky) dostávaly, přitom jsou to půvabné pestrobarevné květiny. Maminkám děti u příležitosti MDŽ vyráběly v hodinách výtvarné výchovy přáníčka. Mělo to nahradit prvorepublikový Den matek, připadající na druhou květnovou neděli. Ten se dočkal po roce 1989 vzkříšení a nyní je zřejmě oblíbenější než MDŽ.

Avšak i březnová připomínka nespočtu činů a úspěchů souvisejících s ženskou emancipací je rozhodně namístě. Ostatně významná politička Margaret Thatcher prohlásila velmi pravdivě: „Pokud chcete, aby se něco řeklo, požádejte muže. Pokud chcete, aby se něco udělalo, požádejte ženu.“ A že i v České republice mají ženy stále za co bojovat, dosvědčují například přetrvávající rozdíly mezi platy žen a mužů na stejných pozicích, jedny z nejvýraznějších v Evropě, či nesnadná pozice samoživitelek a penzistek. Práva žen v tuzemsku hájí Česká ženská lobby.

Karafiát k MDŽ

Slavné značky, za nimiž stojí ženy

Nekonečné ženské dovednosti a nezbytná odvaha spojená s vírou ve vlastní schopnosti vedly i ke vzniku slavných značek, posilujících ženské sebevědomí napříč kontinenty i generacemi. Připomeňme si několik dam pevně zapsaných do módní a parfémové historie:

  • Coco Chanel – průkopnice módy a návrhářství, autorka slavného kostýmu Chanel a také parfému Chanel No.5. Kultovní květinově-dřevitá vůně s aldehydy, ylang-ylangem, kosatcem, jasmínem, růží, ambrou, santalem a vanilkou vznikla roku 1921.
  • Elizabeth Arden – před více než 100 lety položila základy kosmetického průmyslu ve Spojených státech amerických a její odkaz trvá dál. Obrovskou popularitu značce přinesla série dámských vůní Green Tea, harmonizující tělo a mysl svěžím aroma zeleného čaje.
  • Estée Lauder – roku 1946 založila v USA kosmetické impérium proslavené výjimečnou pleťovou kosmetikou i parfémy (například Pleasures). Přiblížila: „Nedostala jsem se tam díky tomu, že bych po tom toužila nebo v to doufala, ale díky tomu, že jsem na tom pracovala.“
  • Jeanne-Marie Lanvin – talentovaná dívka z chudých poměrů, která díky svým obchodním a vizionářským vlohám postupně vybudovala módní společnost Lanvin s bohatou klientelou a věhlasem. V roce 1927 stvořila pověstný vanilkově-květinový dámský parfém Arpege, jemuž se dodnes říká Vůně Francie. 
  • Nina Ricci – rodačka z Itálie založila roku 1932 v Paříži stylový a od počátku velice úspěšný módní dům. Vzešel z něho také jeden z nejlepších parfémů všech dob: L´Air Du Temps (1948), plný karafiátů, hřebíčků, růží, fialek, gardénií, jasmínů a vybraného ovoce. Zdobí ho nádherný flakon s holubicemi, symbolem míru. 

Svět vůní svými díly obohacují i mnohé další ženské celebrity, například Alena Šeredová, Ariana Grande, Beyonce, Britney Spears, Carolina Herrera, Donna Karan, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Jil Sander, Katy Perry, Laura Biagiotti, Lolita Lempicka, Kim Kardashian, Madonna, Naomi Campbell či Rihanna.

Nechte jejich slávu v obláčku okouzlující vůně dopadnout i na sebe…

MDŽ se už blíží? Rozhlédněte se mezi parfémovými bestsellery

Britský literát William Golding řekl: „Cokoli ženě dáš, vždy to udělá lepším. Dáš-li jí spermii, ona ti dá dítě. Dáš-li jí dům, dá ti domov. Dáš-li jí potraviny, udělá ti jídlo. Dáš-li jí úsměv, dá ti své srdce. Cokoliv jí dáš, to znásobí a rozšíří. Takže pokud se k ní chováš jako vůl, buď připraven, že dostaneš kopu hnoje.“ Vyjádřil se sice drsně, ale trefně. Vypadá to, že vonný doplněk jako dárek je úplně to nejlepší! Krásně vonící partnerka bude zdrojem vašeho stálého obdivu, a to stojí za trošku investovaného času a financí.

Pokud vybíráte vůni pro ženu poprvé, zamyslete se nad její osobností. Čím je, co ráda nosí, dělá, jak tráví volný čas… Dáma na úrovni, s rozjetou pracovní kariérou, uvítá intenzivní květinové vůně s jasmínem, gardénií, ambrou či vanilkou. Elegantní mladou ženu obdarujte svěží květinově-ovocnou toaletní vodou. Dobrodružku neurazí parfémy obsahující smyslná dřeva, kůži, pepř, pačuli nebo vetiver. Pro temperamentní a vášnivou ženu zvolte kořeněnou orientální parfémovanou vodu. Všem věkovým kategoriím jsou k dispozici univerzální citrusové vůně, někdy obohacené vodními a zelenými akordy. I mezi nimi najdete skvosty, skoro jistě trefy do černého, třeba od značek Issey Miyake nebo Calvin Klein.

Dárek k MDŽ

Inspirovat vás mohou také parfémové bestsellery – jak vzrušující vůně prověřené časem, milované už celými generacemi, tak současné hvězdy mezi hvězdami. Kategorie předkládá drahé i levné parfémy, parfémované vody a toaletní vody.

Mezi nejlépe hodnocené parfémy pro ženy, skvělé také k MDŽ, patří:

  • Toaletní voda Dolce&Gabbana Light Blue (2001) – ikonická italská vůně pro milovnice svěžího citrusového aroma, přinášející atmosféru prosluněného letního dne na Sicílii. Slučuje vonné noty cedru, zvonku, jablka, sicilského citronu, jasmínu, bambusu, bílé růže, ambry a pižma.
  • Parfémovaná voda Karl Lagerfeld For Her (2014) – unikátní směs ovoce a květin, až po okraj naplněná krásou a něžností. Osloví odvážné a kreativní ženy, které touží vystoupit z davu. Je jako stvořená pro MDŽ, protože nejlépe vynikne na jaře. Pokochejte se dílem tvůrce, který navrhoval, jako by dýchal.
  • Parfémovaná voda Boucheron Quarte (2015) – luxusní vonná směs doprovázející kolekci šperků. Vládne jí grapefruit, jasmín, jablko, jahoda a bílé pižmo. Design flakonku zpodobňuje prsten Quarte, oslavující jedno z nejromantičtějších měst světa – Paříž. Vůně je přímo nabitá elegancí, ženskostí i originalitou.
  • Parfémovaná voda TOM FORD Venetian Bergamot (2015) – niche vůně pro parfémové fajnšmekry. Kombinuje výrazné pepřové tóny s exotickými květinovými a krémovými dřevitými akordy. Mohou ji používat ženy i muži, takže je vlastně exkluzivním dárkem pro oba partnery.
  • Parfémovaná voda Boss The Scent For Her (2016) – moderní ovocně-květinový vonný doplněk s gurmánskými dozvuky, jemný i silný, s broskví, frézií, vonokvětkou a kakaem. Odráží filozofii slavné značky HUGO BOSS, která dává muže a ženy do rovnocenného postavení a oceňuje vše, čím se navzájem obohacují.
  • Parfémovaná voda Calvin Klein Women (2018) – vyzdvihuje ženský šarm už svým názvem. „Jsem žena“ je také slogan vůně a zaujme i oko na krabičce, vyjadřující moc ženského pohledu. Hlavní vonné složky jsou květiny, dřeva a pižmo.
  • Parfémovaná voda Lancôme Idole (2019) – velmi smyslná vůně, v jejímž srdci se vyjímá turecká a francouzská růže spolu s jasmínem. Obdarovanou s velkou pravděpodobností nadchne, podobně jako zákaznice parfumerie Elnino.cz: „Je přesně tím vonným doplňkem pro každý den, který jsem hledala.“ „Obsahuje vše, co jsem si kdy přála od růžové vůně.“

Pánové, prozkoumejte i další dámské parfémové bestsellery a získejte nové podněty pro zpříjemnění života vzácných žen ve vašem okolí. Snažte se 8. března na MDŽ také přiložit ruku k dílu, nachystat pro svou partnerku pěkný večer a vyslovit pár slov od srdce, třeba i formou sms. Citlivého a pozorného muže ocení každá žena!

Kompletní nabídka dámských vůní

Doprava:
Platba:
Certifikace:
Made with by PragueBest
Přidáno do seznamu:
>

+ Vytvořit seznam přání