Jedna žena, druhá žena…
Žádná není ušetřena
toho, že dneska slaví.
Tak ať vás to, holky, baví :-)
Věnujte ženě, které si vážíte, jako dárek parfém! Mezinárodní den žen je jistě jedna z dobrých možností pro uznání její role ve vašem životě.
Mezinárodní den žen (MDŽ) připadá každoročně na 8. března. Je mezinárodně respektovaným svátkem, který zavedla Organizace spojených národů pro připomínku stávky newyorských švadlen z roku 1908. Ženy tehdy usilovaly o kratší pracovní dobu, lepší platy, hlasovací právo a konec dětské práce. První oficiální svátek žen se slavil 28. února 1909, datum 8. března se ustálilo až po první světové válce a MDŽ jako takový v roce 1975.
Na počátku 20. století patřilo mezi hlavní cíle svátku vybojování volebního práva žen, o které se nejvíce zasloužily Britky spolu s Američankami. V současnosti MDŽ vyzdvihuje solidaritu žen v oblasti rovných šancí, spravedlnosti, míru a rozvoje. Oslavuje se ženskost a emancipace, která bohužel leckde na světě není samozřejmostí ani v 21. století.
MDŽ má tradice zejména v Evropě, USA či Asii. Velkolepou podobu svátek získal v Rusku. Tamní ženy dostávají od mužů kromě květin či parfémů také luxusní domácí potřeby, klenoty nebo erotické hračky. Školáci pořádají party pro své spolužačky a nákupní posedlost dostihuje amerického Valentýna.
Italky přijímají 8. března od mužů žlutou květinu mimózu a od státu třeba bezplatný vstup do muzeí a památek. MDŽ si oblíbily rovněž Turkyně. Absolvují různé společenské akce, i v restauracích, kde jsou 8. března vyhlášené „pařby“ bez přítomnosti mužů.
Takřka původní podobu má MDŽ v Argentině, kde se něžné pohlaví vydává do ulic a bojuje za svá práva. A nutno dodat, že úspěšně – například roku 2020 země legalizovala potraty. V Číně je MDŽ už od roku 1949 státním svátkem spojeným s půldenním volnem pro zaměstnankyně. O den dříve, 7. března, se zde navíc slaví Den dívek.
V České republice je 8. březen od roku 2004 významným dnem. Někteří lidé si od MDŽ kvůli socialistické minulosti a tehdejšímu pokrytectví udržují odstup. Slavili ho totiž spíše funkcionáři než samotné ženy. Doplatily na to i nebohé rudé karafiáty, které ženy (soudružky) dostávaly, přitom jsou to půvabné pestrobarevné květiny. Maminkám děti u příležitosti MDŽ vyráběly v hodinách výtvarné výchovy přáníčka. Mělo to nahradit prvorepublikový Den matek, připadající na druhou květnovou neděli. Ten se dočkal po roce 1989 vzkříšení a nyní je zřejmě oblíbenější než MDŽ.
Avšak i březnová připomínka nespočtu činů a úspěchů souvisejících s ženskou emancipací je rozhodně namístě. Ostatně významná politička Margaret Thatcher prohlásila velmi pravdivě: „Pokud chcete, aby se něco řeklo, požádejte muže. Pokud chcete, aby se něco udělalo, požádejte ženu.“ A že i v České republice mají ženy stále za co bojovat, dosvědčují například přetrvávající rozdíly mezi platy žen a mužů na stejných pozicích, jedny z nejvýraznějších v Evropě, či nesnadná pozice samoživitelek a penzistek. Práva žen v tuzemsku hájí Česká ženská lobby.
Nekonečné ženské dovednosti a nezbytná odvaha spojená s vírou ve vlastní schopnosti vedly i ke vzniku slavných značek, posilujících ženské sebevědomí napříč kontinenty i generacemi. Připomeňme si několik dam pevně zapsaných do módní a parfémové historie:
Svět vůní svými díly obohacují i mnohé další ženské celebrity, například Alena Šeredová, Ariana Grande, Beyonce, Britney Spears, Carolina Herrera, Donna Karan, Christina Aguilera, Jennifer Lopez, Jil Sander, Katy Perry, Laura Biagiotti, Lolita Lempicka, Kim Kardashian, Madonna, Naomi Campbell či Rihanna.
Nechte jejich slávu v obláčku okouzlující vůně dopadnout i na sebe…
Britský literát William Golding řekl: „Cokoli ženě dáš, vždy to udělá lepším. Dáš-li jí spermii, ona ti dá dítě. Dáš-li jí dům, dá ti domov. Dáš-li jí potraviny, udělá ti jídlo. Dáš-li jí úsměv, dá ti své srdce. Cokoliv jí dáš, to znásobí a rozšíří. Takže pokud se k ní chováš jako vůl, buď připraven, že dostaneš kopu hnoje.“ Vyjádřil se sice drsně, ale trefně. Vypadá to, že vonný doplněk jako dárek je úplně to nejlepší! Krásně vonící partnerka bude zdrojem vašeho stálého obdivu, a to stojí za trošku investovaného času a financí.
Pokud vybíráte vůni pro ženu poprvé, zamyslete se nad její osobností. Čím je, co ráda nosí, dělá, jak tráví volný čas… Dáma na úrovni, s rozjetou pracovní kariérou, uvítá intenzivní květinové vůně s jasmínem, gardénií, ambrou či vanilkou. Elegantní mladou ženu obdarujte svěží květinově-ovocnou toaletní vodou. Dobrodružku neurazí parfémy obsahující smyslná dřeva, kůži, pepř, pačuli nebo vetiver. Pro temperamentní a vášnivou ženu zvolte kořeněnou orientální parfémovanou vodu. Všem věkovým kategoriím jsou k dispozici univerzální citrusové vůně, někdy obohacené vodními a zelenými akordy. I mezi nimi najdete skvosty, skoro jistě trefy do černého, třeba od značek Issey Miyake nebo Calvin Klein.
Inspirovat vás mohou také parfémové bestsellery – jak vzrušující vůně prověřené časem, milované už celými generacemi, tak současné hvězdy mezi hvězdami. Kategorie předkládá drahé i levné parfémy, parfémované vody a toaletní vody.
Mezi nejlépe hodnocené parfémy pro ženy, skvělé také k MDŽ, patří:
Pánové, prozkoumejte i další dámské parfémové bestsellery a získejte nové podněty pro zpříjemnění života vzácných žen ve vašem okolí. Snažte se 8. března na MDŽ také přiložit ruku k dílu, nachystat pro svou partnerku pěkný večer a vyslovit pár slov od srdce, třeba i formou sms. Citlivého a pozorného muže ocení každá žena!